Thursday 4 August 2011

Kepada-Mu kubersujud


Ya Allah...
Dugaan-Mu kali ini ternyata begitu hebat
Aku hanyalah insan yang lemah
Tidak berdaya
Tiada tempat yang mampu kuluahkan
Segala yang terpendam di dalam hati

 Ya Allah…
Bagaimana harusku sampaikan kepadanya
Rindu yang terlipat kemas di dalam jiwa
Perasaan yang terus membuatkan aku masih tersenyum
Walaupun hatiku menangis

Ya Allah…
Bagaimana harusku sampaikan kepadanya
Pintaku hanyalah seorang Adam
yang mampu membimbingku
menjadi imam di dalam solatku
menjadi seorang perwira
yang akan melindungi kehormatanku
yang akan mententeramkan diriku
di saat aku ketakutan
di saat aku kekeliruan

Ya Allah…
Seandainya ini adalah yang terbaik untukku
Berikanlah aku kekuatan dan ketabahan
Untuk menjalani kehidupan
Dalam redha-Mu Ya Rahman…


No comments:

Post a Comment